"Oxitocina, la poció de l’amor": la interacció entre l’oxitocina, les circumstàncies del part i la qualitat del vincle mare-nadó.

Conferenciant: Dra. Katalin Héjja-Nagy, Universitat de Debrecen (Hongria)
Idioma: Anglès amb traducció simultània al català

Dia i hora: Dijous 9 de febrer de 2023, 10.30 hores.
Lloc: Aula de Graus (2on. pis) de l’edifici Guillem Cifre

S’analitzarà el paper de l'oxitocina en el part i durant la lactància materna, abordant les conseqüències de diverses intervencions mèdiques i ambientals que modifiquen el flux natural d'aquesta hormona en aquesta etapa primerenca de la vida.

En primer lloc, es discutirà el paper de l'oxitocina en la promoció de la conducta maternal, així com les implicacions perinatals i psicoterapèutiques de la transmissió epigenètica de la conducta maternal a través de l'oxitocina.

Amb tal propòsit, es sintetitzaran els resultats d’estudis recents sobre la fenomenologia de l'experiència del part i dels principals factors que s'han demostrat que hi influeixen: intervencions mèdiques, preparació per al part, suport social i actitud materna.

Finalment, es presentarà una investigació adreçada a examinar la relació entre les circumstàncies del naixement, l'experiència subjectiva del naixement de les mares i la qualitat de la maternitat i els primers afectes.

Els casos extrets de la pròpia pràctica de la conferenciant contribuiran a demostrar com l'experiència traumàtica del part pot afectar el benestar de les mares i d'aquesta manera pertorbar seriosament la bona relació mare-fill.

Currículum Vitae

Katalin Hejja-Nagy, PhD

Psychologist, perinatal consultant
Senior lecturer, University of Debrecen (Hungary)

I finished my university studies in psychology, English translation and teaching in 2000, and my PhD in 2004. I live in Eger, Hungary, I had taught teachers and early childhood educators at Eszterhazy Karoly University in Eger for 18 years. For 5 years now I am a senior lecturer at the University of Debrecen, Hungary, where I teach – among others – personality psychology, positive psychology, psychosomatic disorders, bases of healthy personality development and self-knowledge skills trainings for psychology students.

My research interest is subjective experience, mainly altered states of consciousness. My PhD thesis is about the phenomenology of music-listening. Now, my favorite research field is perinatal psychology, I am investigating factors and consequences of subjective experience of birth.

As being a perinatal consultant, too, in my psychological practice, I usually work with mothers/couples waiting for a child, help mothers to deal with difficult pregnancy and prepare for childbirth. Therapeutic methods I am trained in and use: relaxation, hypnosis, psychodrama, schema therapy.

Data de l'esdeveniment: 9/02/2023

Data de publicació: Mon Feb 06 10:42:00 CET 2023